Idealouhinta on innovointi- ja ideointimenetelmä, joka soveltuu monien kehityskohteiden ideointiin. Idealouhinnasta on hyötyä, kun liiketoiminta tai organisaation kehittäminen vaatii uusia ideoita ja näkökulmia.
Joskus uuden innovointi tai vaikka sisäinen kehittäminen on haastavaa, tai sitä ei juuri tapahdu. Myös henkilöstö voi joskus kokea, että pääsee vain rajatusti osallistumaan innovointiin tai resurssit ylipäätään ovat tiukilla, jolloin aikaa ei oikein jää. Idealouhinta -ideointimenetelmä auttaa myös, kun on tarve tehdä yhdessä, motivoida ja/tai vahvistaa yhteishenkeä.
Kuvaus:
- Kehityskohteen määrittely
- Havaintojen keruu
- Ideointi tiimin kanssa workshopissa.
- Työpaja kestää 1-2 päivää tai 2-4 puolikasta päivää.
- Toteutetaan lähityöpajana.
- Ideoiden priorisointi
- Nopea raportointi
Esimerkkejä kehityskohteista:
- Strateginen suunnittelu
- Sisäisen yhteistyön kehittäminen
- Sisäisen kommunikoinnin parantaminen
- Uusien tuotteiden ja palveluiden ideointi
- Sisäisten prosessien kehittäminen
- Uusien myynti- ja markkinointitoimenpiteiden ideointi
Hinta: 2050 EUR + ALV